Mur oporowy zbrojony geotkaniną - pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce

BUDOWA PIERWSZEGO W POLSCE NASYPU ZBROJONEGO
na łącznicy węzła drogowego „Struga” k. Warszawy

 

    Węzeł drogowy „Struga” zlokalizowany jest na przecięciu drogi nr 18 Warszawa-Białystok z drogą nr 631 Rembertów-Nieporęt. Z uwagi na istniejące zainwestowanie terenu w okolicy węzła oraz przy braku możliwości poprowadzenia łącznicy w klasycznym nasypie Inwestor węzła zaakceptował w 1991 r. inicjatywę wykonania muru oporowego z gruntu zbrojonego. Celem opracowania projektowego było wykonanie alternatywnego rozwiązania dla żelbetowego muru oporowego.

  Przedstawione  rozwiązanie umocnienia skarpy nasypu łącznicy nr 3 za pomocą geotkaniny było pierwszym tego typu przykładem zrealizowanym w Polsce w 1992 r. Po pozytywnym zaopiniowaniu projekt został skierowany do realizacji w II połowie 1992 r.

  Dobór geotkaniny z optymalizacją rozmieszczenia poszczególnych pasm w przekroju poprzecznym przeprowadzono za pomocą programu komputerowego. Należy podkreślić, że warunki brzegowe były bardzo niekorzystne, tj.:

  • pochylenie skarpy zbrojonej 76 840,
  • wysokość nasypu 6 m,
  • trasa łącznicy w łuku poziomym R=25 ¸ 40 m,
  • pochylenie poprzeczne jezdni 6 %,
  • pochylenie podłużne 5 %.

Wymagana stabilizacja kształtu skarpy przy uwzględnieniu jej zmiennego pochylenia oraz krzywizny w płaszczyźnie poziomej została dotrzymana.

 cały artykuł: Mur oporowy zbrojony geotkaniną - pierwsza tego typu konstrukcja w Polsce.pdf

Najnowsze artykuły

© 2018 INŻYNIERIA ŚRODOWISKA PIOTR JERMOŁOWICZ

Strona korzysta z plików cookie

w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zrozumiałem