facebook

Zastosowanie geosyntetyków przy budowie drogowych zbiorników retencyjnych i przeciwpożarowych

Rozwój infrastruktury drogowej związany jest nierozerwalnie ze zwiększaniem powierzchni zurbanizowanych silnie przekształconych.

Budowa i późniejsza eksploatacja dróg implikuje zmiany stosunków wodnych i oddziałuje na środowisko. Zjawisko zwiększonych spływów powierzchniowych pojawia się szczególnie po intensywnych deszczach na powierzchniach utwardzonych bez retencji.  Uaktywnia się w ten sposób spływ powierzchniowy i zwiększone przepływy w rowach drogowych i różnego rodzaju ciekach wodnych. Zagospodarowanie tych wód i odpowiednia gospodarka nimi powinna zabezpieczać nie tylko środowisko ale i same obiekty.

Wykorzystując naturalne warunki przestrzenne i hydrogeologiczne, każdy projektant powinien optymalizować rozwiązania techniczne w zgodzie z przepisami prawa zachowując za każdym razem zdrowy rozsądek.

Odprowadzanie wód ze zlewni drogowej odbywa się z wykorzystaniem:

  • rowów drogowych,
  • zbiorników infiltracyjnych,
  • zbiorników retencyjnych
  • stawów i
  • zbiorników odparowujących wykorzystujących ewapotranspirację roślin.

cały artykuł: Zastosowanie geosyntetyków przy budowie drogowych zbiorników retencyjnych i przeciwpożarowych.pdf

artykuł opublikowany Magazynie Autostradowym: Zastosowanie-geosyntetykow-przy-budowie-drogowych-zb.--art.-z-MA.pdf

© 2019 INŻYNIERIA ŚRODOWISKA PIOTR JERMOŁOWICZ

Strona korzysta z plików cookie

w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zrozumiałem