Regulamin

REGULAMIN
serwisu internetowego – Inżynieria Środowiska
obowiązuje od: 13.03.2025

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O REGULAMINIE I SERWISIE

Zdajemy sobie sprawę, że czytanie całej treści regulaminu nie jest zajmującym zajęciem, dlatego też, aby ułatwić dotarcie do najważniejszych informacji o naszym Serwisie przygotowaliśmy dla Twojej wygody najważniejsze informacje.

  1. Serwis prowadzony jest przez Piotra Jermołowicza prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Inżynieria środowiska Piotr Jermołowicz” z siedzibą w Szczecinie (NIP: 9551341581, REGON: 812421635).
  2. Serwis udostępnia Encyklopedię, dzięki której możesz zapoznać się z Artykułami płatnymi (Premium, Kompendium lub Vademecum) lub bezpłatnymi (Wolny Dostęp).
  3. Gorąco zachęcamy Cię do odwiedzania Encyklopedii i do zapoznawania się z jej bogatą zawartością (zarówno płatną jak i bezpłatną)! Jednak, pamiętaj, że każdy Artykuł jest wynikiem pracy, doświadczenia i twórczości Dostawcy. Z tego też powodu to Dostawca ma do nich pełnię praw autorskich, które chronione są przez ustawę – Prawo autorskie. Prosimy Cię więc o korzystanie z zawartości Encyklopedii respektując ww. prawa Dostawcy.
  4. Dokonując zakupów w Serwisie akceptujesz treść regulaminu, jednocześnie zawierając odpowiednią umowę z Dostawcą.
  5. Jeżeli kupiony przez Ciebie Artykuł Premium, Kompendium lub Vademecum jest niezgodny z umową, masz prawo do złożenia reklamacji. Reklamację możesz także złożyć, jeżeli posiadasz problemy z założonym w Serwisie kontem. Reklamację rozpatrujemy w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  6. Umożliwiając korzystanie z naszego Serwisu, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności, którą znajdziesz tutaj: https://inzynieriasrodowiska.com.pl/polityka-prywatnosci

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt mailowy na biuro@inzynieriasrodowiska.com.pl – jest to najszybsza metoda komunikacji.

Dziękujemy, że jesteś z nami! Życzymy pomyślnego korzystania z Serwisu.

§1.
DEFINICJE

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:

  1. Serwis – serwis internetowy, który prowadzony jest pod nazwą „Inżynieria Środowiska”. Serwis dostępny jest na stronie internetowej: https://inzynieriasrodowiska.com.pl/. Za pośrednictwem Serwisu Dostawca:
    1. prezentuje świadczoną przez siebie działalność gospodarczą;
    2. prezentuje ofertę świadczonych przez siebie usług;
    3. realizuje dostawę Artykułów Płatnych.
  2. Dostawca– zarządzający i prowadzący Serwis, posiadający wszelkie prawa do Serwisu oraz jego elementów składowych, tj. Piotr Jermołowicz, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Inżynieria Środowiska Piotr Jermołowicz, z siedzibą w Szczecinie, ul. Ks. bpa Ignacego Krasickiego, nr 22, lok. 1, 71-333 Szczecin, NIP: 9551341581, REGON: 812421635;
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Artykuły, uzyskująca dostęp do Artykułów Wolny Dostęp lub korzystająca z usług za pośrednictwem Serwisu; Klientem jest zarówno Konsument, Przedsiębiorca, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta;
  4. Konsument – osoba fizyczna nabywająca Treści Cyfrowe, korzystająca z usług elektronicznych lub innych funkcjonalności udostępnianych w Serwisie, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  5. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca Treści Cyfrowe, korzystająca z usług elektronicznych lub innych funkcjonalności udostępnianych w Serwisie w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej; w przypadku osoby fizycznej za Przedsiębiorcę uważa się osobę fizyczną nabywającą Treści Cyfrowe, korzystającą z usług elektronicznych lub innych funkcjonalności udostępnianych w Serwisie w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że posiada ona dla niej charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej;
  6. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna nabywająca Treści Cyfrowe, korzystająca z usług elektronicznych lub innych funkcjonalności udostępnianych w Serwisie w celu związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej;
  7. Encyklopedia – część Serwisu, za pomocą której Dostawca dostarcza Artykuły;
  8. Artykuł Kompendium – Treść Cyfrowa będąca elementem Encyklopedii, która jest obszernym zbiorem informacji z danej dziedziny. Zawarte tam są opisy tematu, tabele, nomogramy, może zawierać praktyczne przykłady obliczeniowe, wskazówki i uwagi z odniesieniami do aktualnych przepisów oraz komentarze. Artykuł Kompendium nie jest objęty Prenumeratą, a dostęp do niego można uzyskać po dokonaniu jednorazowej zapłaty;
  9. Artykuł Vademecum - Treść Cyfrowa będąca elementem Encyklopedii, która stanowi szczegółowy zbiór informacji dotyczący określonego tematu, a ponadto umożliwia pobranie archiwum plików (ZIP), zawierające dane odnoszące się do omawianego zagadnienia. Artykuł Vademecum nie jest objęty Prenumeratą, a dostęp do niego można uzyskać po dokonaniu jednorazowej zapłaty;
  10. Artykuł Premium – Treść Cyfrowa będąca elementem Encyklopedii, która stanowi szczegółowy zbiór informacji dotyczący określonego tematu. Dostęp do Artykułu Premium można uzyskać wykupując Prenumeratę lub zakupując dostęp do konkretnego Artykułu Premium;
  11. Artykuły Płatne – Artykuły Premium, Artykułu Kompendium oraz Artykuły Vademecum;
  12. Artykuł Wolny Dostęp – Treść Cyfrowa będąca elementem Encyklopedii, która udostępniana jest przez Dostawcę bez konieczności dokonywania zapłaty, w ramach dozwolonego użytku;
  13. Artykuł – Artykuł Kompendium, Artykuł Premium, Artykuł Vademecum oraz Artykuł Wolny Dostęp;
  14. Newsletter – wiadomości przesyłane cyklicznie przez Dostawcę, które zawierają informacje handlowe dotyczące działalności Dostawcy, w tym informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Dostawcy. Newsletter jest treścią cyfrową w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta;
  15. Treść Cyfrowa – Newsletter lub Artykuł;
  16. Prenumerata – ciągła dostawa Artykułów Premium przez oznaczony, wykupiony przez Klienta okres. Prenumerata nie jest odnawiana cyklicznie;
  17. Regulamin – niniejszy dokument, który reguluje ogólne warunki korzystania ze Serwisu i stanowi integralną część Umowy zawieranej przez Klienta z Dostawcą; regulamin określa w szczególności warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, zasady dostawy Artykułów oraz zasady zawierania Umów na odległość za jego pośrednictwem; Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed skorzystaniem ze Serwisu, gdyż kształtuje on jego prawa i obowiązki;
  18. Subskrybent – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która podjęła działania niezbędne do zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera, tj. wypełniła odpowiedni formularz w celu zapisu na Newsletter lub która zawarła z Dostawcą Umowę o dostarczanie Newslettera; Subskrybentem jest zarówno Konsument, Przedsiębiorca, jak i Przedsiębiorca na prawach konsumenta;
  19. Formularz - formularz umieszczony w Serwisie służący do zamówienia Newslettera i zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera;
  20. Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi przechowywanie informacji kierowanych do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
  21. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży złożoną Dostawcy przez Klienta, składane z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;
  22. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796);
  23. Umowa – Umowa o dostarczeniu Artykułu, Umowa o dostarczenie Newslettera lub umowa o świadczenie usługi elektronicznej;
  24. Umowa o dostarczenie Artykułu - rozumie się przez to umowę o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Dostawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Artykuł Płatny w zamian za ustaloną cenę lub w ramach wykupionej Prenumeraty, której warunki określa Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa;
  25. Umowa o dostarczanie Newslettera – rozumie się przez to umowę o dostarczanie treści cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Dostawca zobowiązuje się przez czas nieokreślony i w sposób nieodpłatny dostarczać Klientowi Newsletter, a w zamian Subskrybent zobowiązuje się dostarczyć Dostawcy dane osobowe;
  26. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Dostawcę na rzecz Klientów za pośrednictwem Serwisu;
  27. Prawo autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 24). 

§2.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa warunki korzystania z Serwisu i jego funkcjonalności, a także realizowaną za jego pośrednictwem dostawę Treści Cyfrowych (określa prawa i obowiązki Klientów oraz Dostawcy).
  2. Za pośrednictwem Serwisu, Dostawca realizuję dostawę Artykułów za pośrednictwem Encyklopedii:
    1. bezpłatnie, co dotyczy Artykułów Wolny Dostęp;
    2. w ramach Prenumeraty, co dotyczy wszystkich dostępnych w Encyklopedii Artykułów Premium;
    3. w ramach wykupionego dostępu do jednorazowego Artykułu Płatnego.
  3. Regulamin sporządzony jest w języku polskim i stanowi wzorzec umowny w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
  4. Dostęp do Regulaminu Klient może uzyskać w każdym momencie za pośrednictwem zakładki „Regulamin” zamieszczonej na stronie internetowej Serwisu, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.
  5. Podane na stronie internetowej Serwisu informacje nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.

§3.
KOMUNIKACJA ZE DOSTAWCĄ

  1. Klienci mogą się kontaktować z Dostawcą w formie:
    1. korespondencji pisemnej – w przypadku wyboru tej formy kontaktu, korespondencja powinna być doręczana na adres: Inżyniera Środowiska Piotr Jermołowicz ul. Ks. bpa Ignacego Krasickiego, nr 22, lok. 1,
      71-333 Szczecin;
    2. korespondencji elektronicznej, z wykorzystaniem:
      1. a)poczty e-mail – w przypadku wyboru tej formy kontaktu należy kierować wiadomości e-mail na adres: biuro@inzynieriasrodowiska.com.pl,
      2. b)formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://inzynieriasrodowiska.com.pl/kontakt
    3. telefonicznej z wykorzystaniem numeru telefonu: +48 501 293 746.
  2. Komunikacja z Dostawcą może powodować ponoszenie przez Klienta kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Klienta z podmiotami trzecimi za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość. Dostawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.

§4.
ZASADY DOTYCZĄCE ZAWIERANIA UMÓW O DOSTARCZCENIE ARTYKUŁU

  1. Do złożenia Zamówienia, niezbędne jest założenie Konta Klienta. W tym celu Klient dokonuje rejestracji udostępnionej w Serwisie, podając dane wymienione w formularzu rejestracji. Założenie Konta Klienta jest darmowe, jednak niezbędne do złożenia Zamówienia, zawarcia Umowy o dostarczenia Artykułu oraz dostarczenia Artykułu Płatnego.
  2. W celu złożenia Zamówienia na dostęp do jednorazowego Artykułu Płatnego, Klient wybiera interesujący go Artykuł Płatny znajdujący się w Encyklopedii, a następnie wybiera opcję „Kup dostęp do pełnego artykułu”.
  3. Zamówienia na Prenumeratę realizowane są z wykorzystaniem podstrony Serwisu pn. „Prenumerata”. W celu złożenia Zamówienia na Prenumeratę, Klient powinien wybrać interesujący go okres Prenumeraty poprzez zaznaczenie pola „Wybieram” (znajdującego się pod wybranym okresem Prenumeraty), a następnie zaznaczyć pole „Zamawiam i płacę”.
  4. Do złożenia Zamówienia wymagane jest zaznaczenie pola zawierającego oświadczenie Klienta o zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  5. Naciśnięcie pola „Zamawiam i płacę” jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta Umowy o dostarczenie Artykułu.
  6. Dostarczenie Klientowi Artykułu następuje niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Artykułu.
  7. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje drogą e-mail potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, zawierające m.in listę wybranych produktów, ceny jednostkowe produktów, informacje o ewentualnie udzielonym rabacie, wartość zamówienia, adres dostawy, podane dane do faktury, wybraną formę płatności, ewentualnie inne zindywidualizowane informacje. W przypadku braku otrzymania takiej informacji Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Dostawcą.

§5.
PŁATNOŚCI

  1. Ceny za Prenumeratę dotyczą wybranego okresu jej trwania. Cena za każdorazowy okres Prenumeraty wskazana jest na podstronie Serwisu dotyczącej Prenumeraty. Klient Zamawiając Prenumeratę dokonuje jednorazowej płatności za określony okres Prenumeraty. Prenumerata nie jest odnawiana cyklicznie. W celu jej odnowienia należy dokonać ponownego Zamówienia Prenumeraty na określony okres.
  2. Ceny za dostarczenie konkretnych Artykułów Płatnych wskazywane są każdorazowo na stronie prezentującej dany Artykuł Płatny.
  3. Za Zamówienie Klient może dokonać zapłaty w następujących formach:
    1. przelewem za pomocą bankowości internetowej – rozliczenie transakcji poprzez operatora płatności;
    2. inne płatności online: BLIK; PayPo - kup teraz, zapłać później; Karta płatnicza; (za pośrednictwem operatora płatności oferującego obsługę wyżej wskazanych płatności online);
    3. przelewem tradycyjnym na rachunek Dostawcy wskazany w potwierdzeniu zamówienia.
  1. W celu otrzymania faktury VAT należy zaznaczyć odpowiednią opcję podczas składania Zamówienia.
  2. Obsługą płatności online zajmuje się operator płatności. Dokonanie płatności za pośrednictwem operatora płatności wymaga nawiązania odrębnego stosunku prawnego z operatorem płatności i zaakceptowania jego regulaminu.
  3. W przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia zamówienia, zamówienie zostanie anulowane, o czym Klient zostanie zawiadomiony przez Dostawcę. 
  4. Do każdego zrealizowanego zamówienia Dostawca dostarczy dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Dostawca wystawia fakturę VAT w formie elektronicznej, która zostanie dostarczona Klientowi wiadomością e-mail na trwałym nośniku.
  5. Ceny podane na stronie Serwisu są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich. 

§6.
REALIZACJA DOSTAWY

  1. Dostarczenie Klientowi Artykułu Płatnego następuje niezwłocznie po zawarciu Umowy o dostarczanie Artykułu oraz po dokonaniu płatności.
  2. Dostawca dostarcza Klientowi Artykuł Płatny poprzez przypisanie do Konta Klienta dostępu do:
    1. zakupionego Artykułu Płatnego znajdującego się w Encyklopedii – w przypadku zakupu pojedynczego Artykułu Płatnego;
    2. wszystkich Artykułów Premium znajdujących się w Encyklopedii na okres wykupionej przez Klienta Prenumeraty – w przypadku wykupienia Prenumeraty.
  3. W przypadku braku dostarczenia Artykułu Płatnego w terminie wskazanym w ust. 1 powyżej, Klient wzywa Dostawcę do jego dostarczenia. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 3 Regulaminu. Jeżeli Dostawca nie dostarczy Artykułu Płatnego niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Klientem terminie, Klient może odstąpić od Umowy o dostarczanie Artykułu Płatnego.
  4. Dostawca dokłada należytej staranności, aby Artykuły dostępne w Encyklopedii były aktualne. Jednocześnie Klient przyjmuje do wiadomości, że:
    1. Dostawca nie ma obowiązku dokonywania aktualizacji Artykułów Płatnych po ich nabyciu przez Klienta;
    2. Dostawca nie ma obowiązku informowania Klienta o zmianach stanu prawnego wpływających na nabyty Artykuł Płatny;
    3. w Artykułach przypadkowo może pojawić się niezamierzona nieścisłość; 
    4. Artykuły zawierające projekty dokumentów stanowią wzory dokumentów i bazę dla samodzielnego przygotowania ostatecznej dokumentacji przez Klienta.
  5. Dostęp do jednorazowo zakupionego Artykułu Płatnego zapewniony jest przez Dostawcę przez cały czas funkcjonowania Encyklopedii, a co najmniej przez czas jednego roku od daty zawarcia Umowy o dostarczenie Artykułu. W przypadku zakończenia funkcjonowania Encyklopedii przed tym czasem, z przyczyn leżących po stronie Dostawcy, Dostawca, na żądanie Klienta przesłane na adres Dostawcy wskazany w § 3, przekaże Klientowi treść zakupionego Artykułu Płatnego w formie dokumentu elektronicznego na wskazany podczas Rejestracji adres e-mail Klienta.
  6. Każdy z Artykułów stanowi twórczość Dostawcy i objęty jest ochroną gwarantowaną przez Prawo autorskie.
  7. Wraz z zawarciem Umowy o dostarczanie Artykułu Dostawca udziela Klientowi licencji niewyłącznej na korzystanie z tego Artykułu Płatnego na warunkach określonych w Regulaminie (dalej: „Licencja”), która udzielana jest na czas nieoznaczony. 
  8. Korzystanie z Artykułów Wolny Dostęp możliwe jest jedynie w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w art. 23 Prawa autorskiego.
  9. Licencja uprawnia Klienta do korzystania z Artykułu Płatnego wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
    1. odtwarzania i przeglądania Artykułu;
    2. zapisanie go w pamięci urządzenia elektronicznego lub jego zwielokrotnienie, lecz wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistą potrzebą Klienta.
    3. wykorzystanie fragmentów Artykułów Vademecum (w tym fragmentów materiałów zawartych w Artykułach Vademecum) na potrzeby sporządzenia przez Klienta projektów lub dokumentacji technicznej, lecz wyłącznie w zakresie uzasadnionym działalnością gospodarczą Klienta. 
  10. Licencja nie uprawnia Klienta do udzielenia sublicencji (dalszych licencji).

§7.
REKLAMACJE

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Konsumentów lub Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  2. Dostarczany Klientowi przez Dostawcę Artykuł Płatny musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania:
    1. w chwili jego dostarczenia – w przypadku, gdy Artykuł Płatny dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
    2. przez cały okres dostarczania danego Artykułu Płatnego – w przypadku, gdy jest on dostarczany w sposób ciągły.
  3. Dostawca ponosi odpowiedzialności za niezgodność:
    1. istniejącą w chwili dostarczenia Artykułu Płatnego i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili – w przypadku, gdy Artykuł Płatny dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
    2. ujawnioną w okresie dostarczania danego Artykułu Płatnego – w przypadku, gdy jest on dostarczany w sposób ciągły.
  4. W przypadku ujawnienia niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
  5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres Dostawcy wskazany w § 3.
  6. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis ujawnionej niezgodności;
    4. żądanie doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
  7. Dostawca może odmówić doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Dostawcę nadmiernych kosztów.
  8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Dostawca udziela Klientowi odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    2. odmawia doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  9. Dostawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku uznania reklamacji, Dostawca na własny koszt doprowadza Artykuł Płatny do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Artykułu Płatnego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, Dostawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
  11. W przypadku ujawnienia niezgodności, Klient może złożyć Dostawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Artykułu Płatnego z Umową dotyczącą jego dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Dostawca nie doprowadził Artykułu Płatnego do zgodności Umową dotyczącą jego dostarczania zgodnie z ust. 10 powyżej;
    3. niezgodność występuje nadal, mimo że Dostawca próbował doprowadzić Artykuł Płatny do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    4. niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danego Artykułu bez uprzedniego żądania od Dostawcy doprowadzenia Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
    5. z oświadczenia Dostawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Dostawca nie doprowadzi Artykułu Płatnego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  12. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail Dostawcy wskazany w § 3. 
  13. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko Klienta;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. datę zawarcia Umowy;
    4. opis ujawnionej Niezgodności;
    5. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
    6. oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  14. Dostawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Artykuł Płatny był niezgodny z Umową o dostarczanie Artykułu nawet jeżeli Klient korzystał z tego Artykułu Płatnego przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Artykułu.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczanie Artykułu, w jakiej wartość Artykułu Płatnego niezgodnego z Umową o dostarczanie Artykułu pozostaje do wartości Artykułu Płatnego zgodnego z Umową o dostarczanie Artykułu. Dostawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
  16. Klient nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Artykułu, jeżeli niezgodność jest nieistotna.
  17. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania przedmiotu świadczenia cyfrowego (Artykułu Płatnego), Klient jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tego przedmiotu świadczenia cyfrowego (Artykułu Płatnego) i udostępniania go osobom trzecim.

§8.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Serwisu zawarł Umowę na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podawania przyczyn, zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
  2. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku dostarczenia Artykułu niedostarczonym na nośniku materialnym, za który Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Dostawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Dostawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi Przedsiębiorcy na prawach konsumenta potwierdzenie zawarcia Umowy na Trwałym Nośniku.
  3. Klient nie ma także prawa do skorzystania z prawa do odstąpienia, w przypadkach, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może złożyć przy pomocy formularza, zawartego w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. a, którego wzór stanowi załącznik do Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć także przy pomocy poczty elektronicznej, kierując wiadomość o określonej wyżej treści na adres e-mail Dostawcy wskazany
    w § 3. Dostawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawiadomi Klienta o skuteczności złożenia tego oświadczenia w formie zwrotnej informacji pisemnej lub e-mail.
  5. W razie odstąpienia od umowy Dostawca niezwłocznie – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy – zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia, jakie zapłacił Klient przy zawieraniu Umowy.
  6. Dostawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie wyrazi zgodę na inne rozwiązanie (np. zwrot przelewem w przypadku pierwotnej płatności za pobraniem). 
  7. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy, Klient jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z przedmiotu świadczenia cyfrowego i udostępniania go osobom trzecim.

§9.
PRZEDSIĘBIORCY

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów będących Przedsiębiorcami.
  2. Odpowiedzialność Dostawcy w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Klienta w stosunku do Dostawcy. Dostawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. 
  3. Wobec Klientów będących Przedsiębiorcami wyłączona zostaje, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, rękojmia za wady na zasadach uregulowanych w przepisach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
  4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Dostawcą a Klientem - Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Dostawcy.

§10.
ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Dostawca świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu następujące Usługi elektroniczne:
    1. możliwość założenie i prowadzenie Konta Klienta w Serwisie;
    2. umożliwienie złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy;
    3. udostępnianie danych i materiałów, znajdujących się w Serwisie, w tym przede wszystkim informacji o Dostawcy i jego usługach realizowanych poza Serwisem.
  1. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na założeniu i prowadzeniu Konta Klienta w Serwisie, zostaje zawarta na czas nieoznaczony. 
  2. W zakresie pozostałych usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Serwisu Umowa o świadczenie tychże usług zostaje zawarta na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą i poprzez zaprzestanie korzystania przez Klienta z danej usługi elektronicznej i bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń. 
  3. Klient może w każdym czasie i bez wskazywania przyczyny rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 2 i 3 poprzez przesłanie stosownego oświadczenia drogą mailową lub pisemnie na adres Dostawcy. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może również od umowy, o której mowa w ust. 2 i 3, odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podawania przyczyny. W tym przypadku, odpowiednio stosuje się postanowienia § 8.
  4. Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną przez Dostawcę drogą mailową lub pisemnie na adres Dostawcy. W tym przypadku, odpowiednio stosuje się postanowienia § 7.

§11.
ZAWIERANIE UMOWY O DOSTARCZANIE NEWSLETTERA

  1. Korzystanie z Newslettera jest dobrowolne i niezależne od możliwości nabywania Artykułów oferowanych przez Dostawcę za pośrednictwem Serwisu.
  2. Do zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera Subskrybent powinien:
    1. wypełnić Formularz poprzez wpisanie w odpowiednie miejsca swój adres e-mail;
    2. zaznaczyć checkbox znajdujący się przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na otrzymywanie Newslettera, zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz ich akceptacji;
    3. potwierdzić zgodę na otrzymywanie Newslettera.
  3. Wraz z potwierdzeniem zgody na otrzymywanie Newslettera Subskrybent zawiera z Dostawcą Umowę o dostarczanie Newslettera.
  4. Dostawca dostarcza Newsletter w zamian za podanie przez Subskrybenta danych osobowych w Formularzu. W Formularzu konieczne jest podanie adresu e-mail, w celu zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera. Alternatywnie, Subskrybent ma możliwość zamówienia materiałów zawartych w Newsletterze poprzez zapłatę ceny, w takim wypadku należy skontaktować się z Dostawcą w celu dokonania indywidualnych uzgodnień.
  5. Dostawca będzie dostarczał Subskrybentowi Newsletter w formie elektronicznej na adres e-mail Subskrybenta wskazany w formularzu. W przypadku podania błędnego lub nieprawidłowego adresu e-mail, Subskrybent ponosi w tym zakresie odpowiedzialność. 
  6. Zakazane jest przesyłanie za pomocą formularza treści bezprawnych.
  7. Dostawca oświadcza, że Newsletter nie będzie dostarczany według z góry ustalonego terminarzu lub częstotliwości. Newsletter będzie dostarczany w szczególności, gdy w Serwisie pojawią się promocje, okazje, wydarzenia, nowe produkty lub usługi.
  8. Newsletter oraz materiały w nim zawarte są chronione prawami autorskimi oraz są dostarczane Subskrybentowi wyłącznie do użytku własnego. Zakazane jest kopiowanie, powielanie, utrwalania lub rozpowszechnianie Newslettera lub materiałów w nim zawartych bez zgody Dostawcy lub innych uprawnionych podmiotów.
  9. Subskrybent może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym Umowę o dostarczanie Newslettera. Ponadto, Subskrybent będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy o dostarczanie Newslettera bez podawania przyczyn, zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta. Bieg terminu tego terminu liczy się od dnia zawarcia Umowy o dostarczanie Newslettera. W takim przypadku stosuje się odpowiednio postanowienia § 8.
  10. Dostawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Newslettera z Umową o dostarczenie Newslettera, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili, a jeżeli Newsletter jest dostarczany w sposób ciągły, który ujawnił się w okresie dostarczania Newslettera. Domniemywa się, że brak zgodności Newslettera z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili jego dostarczenia, istniał w chwili ich dostarczenia. 
  11. W przypadku ujawnienia braku zgodności z Umową o dostarczanie Newslettera, Subskrybent może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Newslettera do zgodności z Umową o dostarczenie Newslettera. W takim przypadku stosuje się odpowiednio postanowienia § 7.

§12.
OCHRONA PRYWATNOŚCI

  1. Struktura Serwisu została zaprojektowana w taki sposób, aby można ją było odwiedzać bez konieczności identyfikacji lub ujawniania danych osobowych.
  2. W trosce o bezpieczeństwo, prawidłowość i wygodę dokonywania zakupów, Serwis korzysta z plików tekstowych cookies.
  3. Administratorem danych osobowych Klienta jest Dostawca. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem https://inzynieriasrodowiska.com.pl/polityka-prywatnosci, stanowiącą integralną część niniejszego Regulaminu.
  4. Dostawca nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, o czym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§13.
OGRANICZENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM ZE SERWISU

  1. Klient korzystając z Usług elektronicznych oraz ze Serwisu musi przestrzegać zasad wynikających z Regulaminu a także w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, szanując jednocześnie dobra osobiste, prawa autorskie i prawa własności intelektualnej zarówno Dostawcy jak i wszelkich innych osób trzecich. Za treści zabronione w ramach Serwisu, Dostawca uznaje w szczególności:
      1. treści fałszywe lub takie, które mogące wprowadzić w błąd, w szczególności fałszywe opinie, które zostały zamówione, opłacone lub w inny sposób zmanipulowane w celu wprowadzenia innych Klientów lub Klientów w błąd;
      2. wysyłanie lub publikowanie niezamówionych materiałów handlowych, reklamowych lub marketingowych;
      3. treści niezwiązane bezpośrednio z celem i tematyką Serwisu;
      4. publikowanie treści w imieniu innej osoby bez jej zgody;
      5. treści powszechnie uznawane za nieprzyzwoite, w szczególności zawierające wulgaryzmy;
      6. materiały i treści o charakterze pornograficznym lub posiadające odniesienia lub podłoże seksualne.
  2. Ponadto, Klient nie może wprowadzać do Serwisu treści nielegalnych albo treści, które odnoszą się do nielegalnych działań, np.:
      1. publiczne znieważanie grupy ludności albo poszczególnej osoby z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości,
      2. treści mogące ułatwić popełnienie przestępstwa o charakterze terrorystycznym;
      3. treści pornograficzne z udziałem małoletniego.
  3. W przypadku podjęcia przez Dostawcę działań wobec treści niezgodnych z Regulaminem, Dostawca informuje wszystkich zainteresowanych, o ile Dostawca zna ich dane kontaktowe, o działaniach podjętych z tymi treściami.

§14.
WYMAGANIA TECHNICZNE

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Serwisu, niezbędne jest:
    1. połączenie z siecią Internet;
    2. dostęp do urządzenia typu komputer stacjonarny, laptop, inne urządzenie przenośne, w tym także sprzęt umożliwiający komunikację i wypełnianie niezbędnych formularzy w ramach Serwisu, np. sprawna klawiatura;
    3. odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych;
    4. aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail (Dostawca zaleca, aby Klient sprawdził, czy maile z domeną Dostawcy z jego adresu e-mail nie trafiają do skrzynki „spam”, „oferty” lub innej niż „główne /odebrane”. Dostawca nie ma na to wpływu i jest to zależne od ustawień skrzynki e-mail Klienta i/lub dostawcy używanej skrzynki e-mail).
  2. Dostawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu, m.in. korzysta z odpowiednich narzędzi, które mają to umożliwić, albo usług podmiotów trzecich.
  3. Dostawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 2 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Dostawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

§15.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin jest integralną częścią zawieranej przez Serwis oraz Klienta Umowy. Treść Regulaminu jest dla stron wiążąca zgodnie z potwierdzeniem zawarcia umowy na odległość dostarczanym na trwałym nośniku.
  2. Dostawca nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin przed zawarciem umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu (w szczególności poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych) za pośrednictwem strony internetowej https://inzynieriasrodowiska.com.pl/regulamin
  3. Postanowienia Regulaminu w szczególności nie mają intencji wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów, jak również Przedsiębiorców na prawach konsumenta, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Ustawy z dnia 30 o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. W przypadku ewentualnego (niezamierzonego) przypadku niezgodności Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Dostawcę.
  4. Jeśli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób wadliwe w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
  5. Dostawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację tekstu ujednoliconego Regulaminu na stronie Serwisu. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu na stronie Serwisu.
  6. Zamówienia złożone w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami, z uwzględnieniem ust. 5 powyżej.
  7. Wszelkie spory wynikłe w związku z zawieraniem lub realizowaniem Umów między Dostawcą, a Klientem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z ukierunkowaniem na polubowne zakończenie sporu. W przypadku niemożności ugodowego zakończenia sporu w terminie 30 dni od ewentualnego wyznaczenia mediatora lub innym dodatkowym terminie wskazanym przez strony, spór zostanie ostatecznie rozstrzygnięty przed właściwym sądem powszechnym.
  8. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z alternatywnych metod rozwiązania sporu – zwrócić się do właściwego organu o mediację bądź skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd polubowny. W szczególności Klient może skorzystać z pomocy Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, wystąpić o bezpłatną poradę prawną do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów bądź organizacji konsumenckich (dla przykładu takich jak: Federacja Konsumentów czy Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Aktualne zasady dostępu i tryb postępowania przed wskazanymi organami i organizacjami są możliwe do uzyskania po nawiązaniu kontaktu z wybranym podmiotem. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się również pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce Konsumenci. Konsument może również złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Jednocześnie Dostawca wskazuje, iż powyższe stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Dostawcy jako przedsiębiorcy, a wynikającego z właściwych przepisów prawa krajowego i unijnego i nie stanowi oświadczenia woli w przedmiocie wyrażenia zgody na korzystanie z pozasądowego rozstrzygania sporów z konsumentami.
  9. Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji sądów polskich. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w razie braku wyboru prawa.

 

Załącznik:
OŚWIADCZENIE o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość [PDF]

Opcje dostępu do artykułów