Problem ujmowania wód powierzchniowych ze spływów i opadów atmosferycznych jest związany nie tylko z ochroną środowiska, ale również z troską o niedopuszczenie do nadmiernego wzrostu wilgotności gruntów wrażliwych na uplastycznienie. Wzrost wilgotności gruntów przekłada się w konsekwencji zmiany stopnia plastyczności na spadek ich wytrzymałości na ścinanie. Bardzo często w projektach stosowane są rozwiązania oparte na nieprzepuszczalnych geosyntetykach – geomembranach HDPE. Tego typu uszczelnienia znalazły zastosowanie nie tylko w rowach przydrożnych, ale również w zbiornikach retencyjno – odparowujących, które są częścią składową zarówno nowych jak i remontowanych odcinków dróg.

Rys. 1. Konstrukcja typowego uszczelnienia rowu drogowego    

 

Zastosowanie tego typu rozwiązań przy budowie rowów bardzo często eliminuje efekty:  

erozji podstawy skarp, uplastycznienia gruntów szczególnie w wykopach, utraty stateczności zboczy i skarp oraz zmniejsza częstotliwość konserwacji rowów.

Wykorzystując Pozostało jeszcze 90% tekstu