Rozwój infrastruktury drogowej związany jest nierozerwalnie ze zwiększaniem powierzchni zurbanizowanych silnie przekształconych. Budowa i późniejsza eksploatacja dróg implikuje zmiany stosunków wodnych i oddziałuje na środowisko. Zjawisko zwiększonych spływów powierzchniowych pojawia się szczególnie po intensywnych deszczach na powierzchniach utwardzonych bez retencji.  Uaktywnia się w ten sposób spływ powierzchniowy i zwiększone przepływy w rowach drogowych i różnego rodzaju ciekach wodnych. Zagospodarowanie tych wód i odpowiednia gospodarka nimi powinna zabezpieczać nie tylko środowisko ale i same obiekty. Wykorzystując naturalne warunki przestrzenne i hydrogeologiczne, każdy projektant powinien optymalizować rozwiązania techniczne w zgodzie z przepisami prawa zachowując za każdym razem zdrowy rozsądek.

Odprowadzanie wód ze zlewni drogowej odbywa się z wykorzystaniem: 

rowów drogowych, zbiorników infiltracyjnych, zbiorników retencyjnych stawów i zbiorników odparowujących wykorzystujących ewapotranspirację roślin.

Podczas projektowania urządzeń technicznych ograniczających ilości zanieczyszczeń odprowadzanych do gruntu lub odbiorników otwartych, na Pozostało jeszcze 90% tekstu